خواب آلودگی فصل بهار را با این روش ها از بین ببرید

  • یکشنبه, 26 فروردين 1397 07:06

خواب آلودگی فصل بهار مشکلی است که اکثر ما در این فصل داریم. چند راهکار ساده برای مقابله با این خواب آلودگی ارائه می دهیم.

از ویژگی‌های عجیب و غریب فصل بهار، خواب آلودگی و زود خسته شدن است! خواب‎آلودگی و خستگی، دلایل زیادی دارد؛ از کمبود یک سری ویتامین‏‌ها و مکمل‌ها گرفته تا کم‎خونی و بیماری‎های قندی و تنفسی؛ برای همین بهترین و اولین کار مراجعه به پزشک است.

اما اگر خستگی شما شامل دلایل بالا نمی‎شود و صرفا از نوعِ زود خسته شدن‌های بهاری است، می‎توانید با تغییر شیوه خورد و خوراک، حال و روزتان را بهتر کنید؛ مثلا نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

- سعی کنید خوراکی‌های فیبردار مثل انواع سبزی‏‌ها و میوه‌ها را مصرف کنید، چون به‌طور کلی خوراکی‌های فصل بهار فیبر کمتری دارند که باید با مصرف مواد غذایی دیگر، این کمبود را جبران کرد.

- قبل خواب از مواد غذایی مثل لبنیات، دوغ، گل گاو زبان و دمنوش‌ها استفاده کنید تا بدون هیچ فکر و دغدغه‎ای به خواب بروید.

- نکته مهمی که باید بدانید این است که قبل از خواب از مواد غذایی محرک مثل نوشابه، قهوه، کاکائو و کافئین استفاده نکنید.

- صبح‌ها هم بعد از خواب بلافاصله رختخواب را ترک و نرمش کنید تا زورتان نیاید از جا بلند شوید!

سمرغ