هادی بشیری پیش از ظهر امروز‍ در آیین افتتاحیه کارگزاری جدید بخش چهارباغ و اهدای احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر که با حضور مسئولان در چهارباغ برگزار شد، اظهار کرد: باهدف سهولت دسترسی به کارگزاری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به روستاییان، عشایر و کشاورزان بخش چهارباغ و همچنین ساکنین شهر چهارباغ در این شهر یک کارگزاری جدید افتتاح شد.

وی با اشاره به تخصصی بودن این کارگزاری ادامه داد: یکی از برنامه‌های این کارگزاری انجام طرح ده گردشی به همراه دهیاری‌ها و شوراها است که با انجام این طرح و حضور در روستاها افراد فاقد پوشش بیمه‌ای شناسایی می‌شوند.

این مسئول افزود: علاوه بر کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنین شهر چهارباغ کلیه بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم عضو تعاونی فرش دستباف شهری و روستایی، زنبورداران، رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری، شاغلین فصلی و زنان روستایی و عشایری می‌توانند عضو این صندوق شوند.

بشیری با اشاره به‌حق بیمه کم این صندوق خاطرنشان کرد: حق بیمه ماهیانه حداقل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۴۰ هزار تومان است و افرادی که عضو صندوق می‌شوند از یارانه دولت که حداقل ۴۲۰ هزار تومان و حداکثر ۹۶۰ هزار تومان بوده در پرداخت حق بیمه استفاده می‌کنند.

مشمولین با عضویت در صندوق از مزایا برخوردار می‌شوند

در ادامه بخشدار چهارباغ با اشاره به اهمیت تأمین اجتماعی از تمامی دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، اعضای شورای شهر چهارباغ خواست تا با تعامل و همکاری با کارگزاری بخش نسبت به اطلاع‌رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر بخش و همچنین ساکنین شهر چهارباغ اقدام کنند.

محمدرضا شعبانی گفت: مشمولین با عضویت در صندوق ضمن برخورداری از یارانه دولت در پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و مستمری بازماندگان در آینده برخوردار می‌شوند.

ادامه مطلب...

این تئاتر مذهبی به نویسندگی و کارگردانی محسن فلاح پور از اساتید حوزه نمایش در این شهرستان بر روی صحنه رفته و تعداد 24 بازیگر بهمراه  5 بازیگر خردسال دراین نمایش مذهبی ایفای نقش می کنند.

در این تئاتر به مصائب زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از بعد از رحلت پیغمبر مکرم اسلام تا شهادت ایشان پرداخته شده و ابعاد مختلف رفتاری ایشان در حمایت ودفاع از ولایت بصورت پررنگتر جلوه نمایی شده است.

آخرین شب نمایش امشب از ساعت 30/19مصادف با شام غریبان حضرت زهرا(س) به اجرا درخواهد آمد.

 
ادامه مطلب...

آئین عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها امروز (1 اسفند) با حضور خیل کثیری از مردم در قالب تجمع عزاداری در میدان شهداء کرج برگزار شد.

ادامه مطلب...

اصغر نصیری عصر دوشنبه طی احکامی پرویز اسکندری به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری و مجتبی اسکندری به عنوان سرپرست منطقه ١٢ شهرداری کرج منصوب کرد.
وی همچنین رضا فیض را سرپرست منطقه ٢ شهرداری کرج و حمیدرضا عسگری به عنوان سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری کرج منصوب کرد.
سید جواد موسوی به عنوان سرپرست منطقه 11 و محمد یساولی به عنوان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج منصوب شدند.
در احکامی جداگانه علی جوانمرد (یاور) مشاور ورزشی شهردار و سرپرست رفاه و اماکن تفریحی کارکنان شهرداری و سید رضا مساعد سرپرست امور پیمان ها و قراردادهای شهرداری کرج حکم انتصاب گرفتند

ادامه مطلب...

مسواک کردن با جوش شیرین نیز در رفع بوی نامطبوع دهان بسیار موثر است چون مولکول‌های بو را به خود جذب می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد

مواردی چون جویدن جعفری، استفاده از چاشنی‌های معطر پس از هر وعده غذایی، مسواک کردن با جوش شیرین، مصرف کرفس و ... در رفع بوی بد دهان موثرند.

گاهی اوقات ممکن است دهان شما بوی بد و نامطبوع بگیرد که هم برای خودتان و هم برای دیگران آزار دهنده است و چه بسا که حتی شما را از ارتباط گرفتن با دیگران گریزان می‌کند.

التهاب لثه، باقی ماندن غذا بین دندان‌ها، عفونت‌های تنفسی، سینوزیت، مشکلات گوارشی، بیماری دیابت، استفاده از غذاهای گوگرددار مثل سیر و پیاز و استعمال سیگار از علل شایع بوی بد دهان است که قابل پیشگیری و درمان است.

در این مطلب چند شگرد خانگی ساده و بی دردسر برای رفع بوی بد دهان و مطبوع کردن بازدم ارائه شده است. هر یک از این روش‌ها به پاک‌سازی فضای دهان کمک می‌کنند و میزان مواد سمی را در آن به حداقل می‌رسانند. این راهکارها عبارتند از:

1- جویدن مقداری سبزی جعفری موجب کاهش بوی بد دهان که ناشی از خستگی روزانه و نخوردن غذا است، می‌شود. مصرف جعفری بعد از غذا به تازه شدن بازدم کمک می‌کند. جعفری منبع غنی از کلروفیل است که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی دهان عمل می‌کند. این سبزی هم چنین مثل یک خنک کننده طبیعی در دهان احساس تازگی و تمیزی ایجاد می‌کند. اگر برگ جعفری به صورت آدامس جویده شود، بوی بد دهان را از بین می‌برد و استفاده از سیب بعد آن برای درمان بوی دهان بسیار موثر است. از طرفی جعفری، تحریک‌کننده‌ی اشتهاست و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

2- مسواک کردن با جوش شیرین نیز در رفع بوی نامطبوع دهان بسیار موثر است چون مولکول‌های بو را به خود جذب می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد. برای این منظور مقداری جوش شیرین روی مسواک خود بریزید و دندان‌ها و روی زبان را با آن مسواک بزنید تا تأثیر معجزه آسای آن را در پاک‌سازی دهان مشاهده کنید.

3- استفاده از چاشنی‌های معطر مثل میخک، دانه‌های هل و رازیانه نیز پس از هر وعده غذایی در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است. این چاشنی‌های گیاهی خواص ضدمیکروبی دارند و بهداشت دهان و دندان‌ها را بهبود می‌بخشند.یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالاً موادی که در معده تولید می‌شوند، با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند

4- عرق نعناع بوی بد دهان را کم می‌کند. استفاده از عصاره نعناع یا عرق نعناع قبل از خوابیدن و پس از خوردن غذا می‌تواند در درمان مشکلات گوارشی ناشی از تخمیر مواد غذایی و ایجاد بوی بد دهان بسیار مؤثر باشد.

5- پونه؛ برطرف‌کننده سکسکه و بوی بد دهان. پونه از خانواده نعناع است و ترکیب اصلی موجود در این گیاه، اسانس روغنی فرار یا روغن منتول است. پونه ضد سرفه است و بوی بد دهان را از بین می‌برد و به عنوان ضدعفونی‌کننده به شمار می‌رود. پونه را به عنوان تحریک‌کننده تولید صفرا نیز می‌شناسند. پونه از مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی مثل ‌ترش کردن معده جلوگیری می‌کند، برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.

 

رفع بوی بد دهان,بوی بد دهان,درمان رفع بوی بد دهان

 

6- درمان بوی بد دهان با خوردن کرفس. کرفس سبزی زیبا، خوش‌عطر و پرخاصیتی است. یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالاً موادی که در معده تولید می‌شوند، با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. کرفس 2 تا 3 درصد اسانس یا عطر دارد.

7- خوردن انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، انجیر میوه‌ای مقوی و شیرین است که موجب از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ اگر انجیر با عسل مخلوط شود در تسکین زخم معده بسیار مفید خواهد بود.

8- کاهش بوی بد دهان با مصرف قهوه. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف قهوه باعث خنثی شدن یا کاهش باکتری‌هایی در دهان می‌شود که فعالیت آن‌ها از عوامل ایجاد بوی ناخوشایند در دهان است. از این رو پزشکان به افرادی که از بوی بد در تنفس رنج می‌برند توصیه می‌کنند قهوه بنوشند. البته دقت داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه به دلیل خشکی دهان ممکن است اثر عکس داشته باشد؛ پس نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

9- نوشیدن آب کافی نیز یکی از راهکارهای مفید برای کاهش بوی بد دهان است. نوشیدن آب، هم به پاک شدن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها کمک کرده و هم از خشکی دهان جلوگیری می‌کند به همین دلیل بوی بد دهان را نیز رفع می‌کند.

منبع:تبیان

 

ادامه مطلب...

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 4.6 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، امشب حوالی میآباد در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 22:50:45 ثانیه امشب، 30 بهمن ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 36.2 درجه عرض شمالی و  44.98 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در فاصله 12 کیلومتری Qalat Dizah، عراق، 33 کیلومتری Kusanjaq، عراق و 42 کیلومتری میر آباد، آذربایجان غربی رخ داده است.

ادامه مطلب...

یک خلبان با سابقه گفت: پیش بینی بنده این است که خلبان هواپیمای تهران-یاسوج به علت طوفان و کولاک شدید و وجود ابرهای بسیار کنترل هواپیما را از دست داده و هواپیما با تکانه‌های شدید در نهایت با کوه برخورد کرده است.

‌"کاپیتان حسن پاکروان" که سابقه 30 سال پرواز را در کارنامه دارد و اکنون خلبان هواپیمای ایرباس 320 است، در گفت وگو با ایسنا، ‌با بیان اینکه یک خلبان قبل از پرواز در هنگام سوار شدن بر هواپیما ابتدا کتاب هواپیما را مطالعه می‌کند، افزود: در این کتاب تمامی سیستم‌ها ‌بررسی  شده و اگر در گذشته دچار نقص فنی شده و تمامی اقداماتی که بر روی آن صورت گرفته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

تا زمان برطرف کردن نقایص فنی پروازی صورت نمی‌گیرد

وی ادامه داد: اگر نقایص جدیدی بر روی سیستم ظاهر شود، به بخش فنی اطلاع داده می شود تا این نقیصه برطرف شود و سپس پرواز صورت گیرد و اگر قطعه‌ای باید تعویض یابد، تا زمان تعویض‌ پرواز انجام نمی‌شود.

کاپیتان پاکروان با اشاره به اینکه تمامی سیستم‌ها قبل از پرواز به صورت چک لیست مورد بررسی خلبان قرار می‌گیرند، اضافه کرد: در هواپیما هم دو بخش فنی وجود دارد که یک بخش به برق هواپیما و سیستم الکترونیک مرتبط است و بخش دیگر به موتور و بدنه هواپیما که در هواپیماهای روز دنیا معمولأ مشکلات در بخش الکترونیک هواپیماست.

یک خلبان جان خود را دوست دارد

وی با بیان اینکه تا زمانی که خلبان مطمئن نشود هواپیما از هر لحاظ برای پرواز در وضعیت مطلوب قرار دارد، اجازه پرواز نمی‌دهد، زیرا یک خلبان جان خود را دوست دارد، تصریح کرد: بیش از 90 درصد سوانح هوایی به دلیل شرایط جوی یا خطای خلبان صورت می‌گیرد.

کاپیتان پاکروان با اشاره به اینکه بنده سابقه 6 هزار ساعت پرواز با هواپیمای هواپیمای 72ATR را دارم و این هواپیما بسیار مدرن و فول کامپیوتر است، اظهار کرد: این موضوع که می‌گویند هواپیما دارای نقص فنی بوده به هیچ وجه صحیح نیست اما ممکن است در مسیر دچار نقص شده باشد که این موضوع برای هر وسیله الکترونیکی ممکن است، رخ دهد.

وی ادامه داد: بارها پیش آمده که در حین پرواز، هواپیما دچار مشکل شده و طبق دستورالعمل یک خلبان عمل می‌کند و به طورمثال اگر در مسیر یکی از موتورهای هواپیما از کار افتاد طبق دستورالعمل هواپیما با یک موتور و اعلام وضعیت Emergency باید در نزدیک‌ترین فرودگاه بنشیند.

هواپیما ATR هواپیمایی سبک، کوتاه برد و دارای دو ملخ است

این خلبان با تجربه با اشاره به اینکه هواپیما ATR هواپیمایی سبک، کوتاه برد و دارای دو ملخ است و گرفتار در طوفان و کولاک شدید شده است، خاطرنشان کرد: این هواپیما در آن موقعیت ارتفاع خود را از 21 هزار پا به 17 هزار پا کاهش داده که در ارتفاع 14 هزار پا کوه دنا قرار دارد که احتمال برخورد وجود دارد.

وی افزود: اظهارنظرها درباره دلایل سقوط هواپیمای ATR فرضیات اشخاص بوده و کارشناسی نیست. ارتباط رادیویی که هم‌اکنون ثبت شده این بوده که هواپیما در آن نقطه که طبق دستورالعمل ارتفاع را تغییر می‌داد، اطلاع داده است و مرکز کنترل این اجازه را داده است.

کاپیتان پاکروان بیان کرد:‌ اطلاعات جعبه سیاه نشان می‌دهد چه‌اتفاقی قبل از وقوع حادثه روی داده است، اگر جعبه سیاه پیدا شود ظرف 24 ساعت قابل خواندن است.

تجربه می‌گوید این سانحه به دلیل نقص فنی نبوده است

وی با بیان اینکه تجربه می گوید این سانحه به دلیل نقص فنی نبوده و طوفان شدید باعث شده تا کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شود، عنوان کرد: در این زمان هواپیما مانند بادکنک از این ور به آن ور می‌رود و احتمال برخورد با رشته کوه‌های در مسیر وجود دارد.

این خلبان با اشاره به اینکه ‌چنین حادثه‌ای را یکبار تجربه کردم که در مسیر دبی با بحرین گرفتار چنین موضوع مشابهی شدم، تصریح کرد: با چشمان خود مرگ را دیدم و کنترل هواپیما از دستانم خارج شده بود و در هوا معلق بودیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه یکی از ابهاماتی که در این سانحه بابت عدم تعیین محل وقوع سانحه پس از ساعت‌ها وجود دارد، ابهام در ارسال سیگنال از سوی سیستم ELT یا همان emergency locator transmitter در هواپیمای ATR سانحه دیده است، خاطرنشان کرد: تمامی هواپیماهای مسافربری دارای سیستم ELT یا همان emergency locator transmitter هستند. ELT فرستنده‌ای است که نقطه وقوع سانحه را مشخص می‌کند و ماهواره‌های تجسس و نجات که عمدتا فرانسوی هستند می‌توانند موقعیت وقوع سانحه را دریافت و به عوامل تجسس و نجات اعلام کنند و بر روی دم هواپیما به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان در هواپیما پس از برخورد قرار دارد.

چرا ELT این هواپیما فعال نشده برای تمامی فعالین این عرصه دچار ابهام است

پاکروان ادامه داد: وقتی به این سیستم نیروی جاذبه زمین وارد شود و بر روی فرکانس 121.5 که فرکانس بین المللی Emergency است به صورت 360 درجه فعال شده و در کنار آن که ELT هواپیما موقعیت مکانی آن را به ماهواره‌های تجسس و نجات اعلام می‌کنند، حتی هواپیماهای عبوری نیز می توانند سیگنال‌های آن‌ را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه چرا ELT این هواپیما فعال نشده برای تمامی فعالین این عرصه دچار ابهام است و سیستم ELT، باید با ضربه فعال می‌شد اما جای سؤال است که چرا در این حادثه فعال نشده است در صورتی که اگر فعال می‌شد امکان تعیین موقعیت دقیق هواپیما وجود داشت، اضافه کرد: حتی به شرکت سازنده در این خصوص اطلاع داده شده که آن ها احتمال شکستگی آنتن را عنوان کرده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد اما آنچه مشخص است اگر ELT فعال شده بود به راحتی نقطه حضور هواپیما مشخص بود و می‌شد به راحتی به لاشه آن دست یافت، البته در این خصوص باید کمیته بررسی سانحه نیز نظر بدهد و بررسی‌ها را اعلام کند.

هواپیما ATR فرسوده نبود/ملاک عمر قطعات است

این خلبان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اعلام می‌شود سن هواپیما بیش از ۲۵ سال بوده و به تازگی تعمیر شده است و آیا این موضوع بر روی نقص فنی ممکن است موثر باشد یا خیر، اضافه کرد: هیچ سنی برای هواپیما نمی‌توان در نظر گرفت زیرا هواپیماها اورهال شده و در این شرایط تمامی قطعات تعویض و جایگزین می‌شود و آن زمان باید عمر قطعه را بررسی کرد و ملاک عمر قطعات است که در این هواپیما به هیچ وجه چنین صحبت‌هایی صحت ندارد و هواپیما فرسوده نبوده است.

وی در پایان با بیان اینکه تا پیدا شدن جعبه سیاه نمی‌توان در خصوص علت اصلی وقوع این حادثه اعلام نظر کرد، گفت: پیش‌بینی بنده این است که خلبان به علت ‌طوفان و کولاک شدید و وجود ابرهای بسیار کنترل هواپیما را از دست داده و هواپیما با تکانه‌های شدید در نهایت با کوه برخورد کرده است.

گفت و گو از: امیرحسین طالبی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

ادامه مطلب...

سخنگوی نیروی انتظامی جزئیات درگیری رخ داده در خیابان پاسداران تهران و شهادت سه مامور پلیس را تشریح کرد.

سردار سعید منتظرالمهدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: عوامل فریب خورده و مخلان نظم و امنیت عمومی در ادامه تجمعات اخیر خود در محدوده خیابان پاسداران تهران اقدام به عملی مذبوحانه کرده و در حرکت جنایت‌آمیز خود به وسیله یک دستگاه اتوبوس سه مامور پلیس را به که برای نظم و امنیت عمومی و باز گرداندن آرامش به منطقه، مشغول انجام وظیفه بودند به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه بلافاصله و در همان زمان، دیگر عوامل پلیس اقدام به شناسایی و دستگیری قاتلان این سه مامور پلیس کردند، گفت: این افراد توسط پلیس دستگیر شدند تا به جرمشان رسیدگی شود.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه شهادت سه مامور ایثارگر پلیس را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم، گفت: همگان باید بدانند که پلیس در برابر اقدامات غیرقانونی و ضد امنیتی با هیچ کس تعارف ندارد و هر کسی با هر هویتی بخواهد دست به اخلال در نظم عمومی و اقدامات غیرقانونی بزند برخورد خواهد کرد و هیچ‌کس نمی‌تواند به پلیس در عمل به ماموریت خود ضربه‌ای وارد کند.

منتظرالمهدی درباره وضعیت خیابان پاسداران نیز گفت: در حال حاضر اوضاع در این خیابان تحت کنترل است.

ادامه مطلب...

رییس فدراسیون کشتی گفت: اگر قرار است عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اصل باشد، پس چرا باید زمین و آسمان را به هم دوخت و هرآنچه داشت هزینه کرد تا بتوان با توجیه چرایی موضوع عدم رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس، برای نهادهای بین المللی که به لطف ارسال فوری تمامی اخبار از داخل کشور، مستنداتی بیش از ما در اختیار دارند، از تعلیق گریخت؟

رسول خادم صبح امروز (دوشنبه) با بیان این مطلب افزود: اگر سیاست کشور بر عدم به رسمیت شناختن ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس و عدم رویارویی با ورزشکاران تیمهای منتخب این رژیم است، پس پنهانی به حریف پیشین باختن و برای تهیه گواهی بیماری یا ضرب خوردگی، به درمانگاه ها و پزشکان در خارج از کشور مراجعه کردن چه معنایی دارد؟

وی ادامه داد: اگر قرار است عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اصل باشد، پس چرا باید زمین و آسمان را به هم دوخت و هرآنچه داشت هزینه کرد تا بتوان با توجیه چرایی موضوع عدم رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس، برای نهادهای بین المللی که به لطف ارسال فوری تمامی اخبار از داخل کشور، مستنداتی  بیش از ما در اختیار دارند، از تعلیق گریخت؟

خادم تصریح کرد: جهت اطلاع مردم عزیز، از تیرماه ٩٧ تا حدود مهرماه ۹۷، کشتی ایران ، ٨ مسابقه جهانی در  رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در رشته های  آزاد و فرنگی پیش رو دارد. در تمامی این ٨ مسابقه، تیم های کشتی رژیم اشغالگر قدس حضور دارند و کشتی گیران آن ها رقابت می کنند. کمیل قاسمی ها، سعید عبدولی ها، حسن یزدانی ها، محمد علی گرایی ها ، حسن رحیمی ها، حسین نوری ها باید در این مسابقات جهانی شرکت کنند و هر لحظه ممکن است قرعه ناجوانمردانه...، حتماً باید زبان را گاز گرفت اما چه می شود کرد قرعه است دیگر.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این  است که با اتفاقی که در جریان کشتی علیرضا کریمی در لهستان افتاد، دیگر نمی توانیم گواهی پزشک تهیه کنیم. دیگر نمی توانیم به حریف پیشین ببازیم.باید با رفتاری صادقانه، در مواجهه با حریف رژیم اشغالگر قدس، براساس سیاست های ابلاغی کشورمان، رسماً  از رویارویی  با آنها خودداری ورزیم و صادقانه  تبعات ناشی از آن را بپذیریم. بعد هم بدنبال هزینه کردن همه داشته های بین المللی مان نباشیم که ما را تعلیق نکنند.

بنا بر اعلام فدارسیون کشتی، خادم خاطر نشان کرد: چگونه می توان عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی بود و تمام اندوخته حاصل از مناسبات بین المللی خود را، به جای کمک به بهبود شرایط و موقعیت فنی کشتی کشور، کمک به ارتقای جایگاه ایران در داوری  و کاهش حق کشی ها، کمک به توسعه کشتی در دنیا و حفظ کشتی در المپیک، وقف اصرار و خواهش برای تعلیق نشدن کشتی ایران و اجازه ادامه فعالیت و حضورکشتی ایران در عرصه بین المللی کرد؟ نکته جالبتر اینکه همه  کسانی که مسئولان اصلی این تصمیم گیری هستند، در این شرایط نه تنها کوچکترین نقشی در کمک به ورزشکار، مربی و فدراسیون مربوطه ندارند، بلکه کلا آنقدر عقب می ایستند که اصلا دیده نشوند. آن وقت در صفحات داخلی و خارجی شبکه های اجتماعی میبینی که به علیرضا کریمی ناسزا گفته اند، مربی اش را تحقیر کرده اند  و فدراسیونش را بی عرضه خوانده اند.  

وی افزود: خیلی جالب است، پس از چنین اتفاقاتی فدراسیون کشتی در داخل کشور از سوی مراجع مسئول، با خط و خطوط دادن به برخی رسانه ها چوب می خورد که چرا کشتی گیرت قرعه اش با کشتی گیر رژیم صهیونیستی افتاده و فدراسیون نتوانسته است با کمک از الهامات غیبی، این مسئله را قبل از قرعه کشی حل کند؟ و یا اینکه اصلا فدراسیون چرا کشتی گیرش را به مسابقات جهانی که در آن رژیم اشغالگر قدس شرکت می کند، برده است؟ گویا مسابقات جهانی دیگری هم هست که بدون رژیم اشغالگر قدس برگزار می شود. فدراسیون و کشتی گیرش باید چوب بخورند تا کسانی که مسئولیت دارند و باید سینه ستبر کنند و پاسخگو افکار عمومی و هیجانات اجتماعی باشند، دیده نشوند. سیاسی کاری تا کجا؟

خادم تصریح کرد: نقطه مقابلش جالب تر است.در حالی که فدراسیون در داخل کشور برای اجرای دستوری که در فرآیند تصمیم گیری آن هیچ کاره بوده، بازخواست می شود، نماینده فدراسیون در هییت رییسه اتحادیه جهانی کشتی، پیش هر کس و ناکسی باید خواهش کند که ورزش ملی کشورم را تعلیق نکنید. کشتی گیر جوان کشورم را محروم نکنید و مربی زحمتکشی که با دریافت ماهانه یکصد هزار تومان حقوق، عاشقانه به تربیت جوانان کشورم می پردازد را جریمه نکنید. آنوقت در داخل کشور همان مسئولان همیشه غایب، موج رسانه ای را هدایت می کنند که کدام تعلیق؟ اینها همه بزرگنمایی است!

او ادامه داد: گویا باور نداریم میلیون ها نفر در داخل و خارج از کشور با دقت رفتارهای دوگانه و چند گانه مان را می بینند. گمان می کنیم با" هیس "گفتن و از یک" رویداد" تا" رویداد" بعدی" سکوت کردن" در حال مدیریت کردن چنین مسئله آشکاری هستیم.
 
وی تاکید کرد: اینگونه است که من دیگر نمی توانم عضو اتحادیه ای جهانی باشم که مجبورم به  جای حضور با عزت و مقتدر در  دفاع از حقوق کشتی ایران و کمک به توسعه کشتی در دنیا، با خواهش و تمنا، متقاضی چشم پوشی از رویدادی شوم که قهرمان ملی مردمم، با تبعیت  از سیاست های ابلاغی کشورش، صادقانه از موفقیتش  چشم می پوشد و تعمداً میبازد. اما مسئولانش به جای حضور مستقیم و پاسخگویی در برابر سوالات و هیجانات مردم، کشتی گیر ، مربی و فدراسیون را سیبل می کنند و کار را به جایی می رسانند که از فدراسیون کشتی بعنوان مسئول فن و بند کشتی، بازخواست شود، که چرا با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی خود نمی تواند مسئله رژیم صهیونیستی را در مجامع بین‌المللی حل و فصل کند! به قول معروف گفتی که شاهکار شما در زمانه چیست ؟ والله که زنده ماندن ما شاهکار است ...  

خادم خاطر نشان کرد: مخلص کلام، هشت مسابقه جهانی در پیش داریم، هشت بار قرعه کشی، هیچ "سحری"  هم بلد نیستیم تا قرعه ها را تغییر دهیم.  اگر توان مردانه ایستادن پایِ اعتقادات و تصمیماتتان را ندارید، حداقل آزادگی کنید و پایِ کشتی گیر و مربی اش بایستید. بگذارید بدون منت کشی از دیگران، با حفظ عزت، صادقانه تعلیق شویم و یا اگر معتقد نیستید، حداقل حرف جدیدی بزنید.

وی در پایان گفت: سه سال شبانه روز زحمت کشیدیم تا توانستیم برای کشتی ایران با نهایت عزت، در انتخابات "اتحادیه جهانی کشتی"، کرسی را صاحب شویم. کرسی که قرار بود کرسی دفاع از حقوق کشتی ایران باشد. کرسی کمک به توسعه کشتی در دنیا، کرسی کمک به حفظ کشتی در المپیک. اما این کرسی  تبدیل شد به کرسی خواهش و تقاضا، برای جلوگیری از تعلیق کشتی ایران. من توانایی نشستن بر چنین کرسی را ندارم. من می نویسم از کرسی "عدم تفاهم" یا "تفاوت افکار" کناره گیری کردم، شما بخوانید "کرسی خواهش"، " کرسی انفعال".

عشق آموخت که در خلوت مردانه خود ،

خون دل، بهتر از اندیشه دریا شدن است  

در جهانی که همه اهل دروغ اند و ریا

آخر قصه عاشق تک و تنها شدن است.

 

ادامه مطلب...

رسیدگی به این پرونده که در ابتدا یک سرقت معمولی به نظر می‌رسید از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

از آن زمان و با گذشت مدتی اندک سرقت های سریالی یک باند سرقت با شیوه و شگرد مشخص در تهران و اطراف تهران شدت گرفت.

بنابر اطلاعات مندرج در پرونده مشخص شد اعضای باندی متشکل از چهار نفر که همواره دو نفر از اعضا دو دختر بودند با حقه اینکه مسافربر هستند مردان جوان را سوار خودروی خود می کردند و در اطراف شهر با زور چاقو و تهدید و کتک از مالباختگان اموالشان را می گرفتند.

یکی از شکات که مرد جوانی بود با مراجعه به دادسرا در طرح شکایت خود گفت: راس ساعت 5 بعدازظهر قصد بازگشت به خانه را داشتم. خانه ما در شهریار است و سوار یک خودرو که دو مسافر خانم و یک مسافر آقا داشت شدم. 

وی در مورد سارقان و شیوه شان نیز چنین توضیح داد: خودرو در حال حرکت بود که راننده و مسافر مرد مرا با چاقو تهدید کردند و از من پول و گوشی و اموال با ارزشم را گرفتند.

با ثبت این اطلاعات در پرونده تلاش های پلیسی به جریان افتاد و بالاخره چند هفته پیش دو متهم اصلی پرونده که مرد بودند بازداشت شدند اما همچنان طعمه ها متواری بودند که اینها نیز دو زن مسافرنما بودند.

تحقیقات در این پرونده بالاخره به سرانجام رسید و این دو زن نیز بازداشت و با تجمیع پرونده در اختیار دادسرای جنایی تهران قرار گرفتند.

این دو زن جوان دیروز در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران روبروی بازپرس کامران رضوانی قرار گرفتند و با اعلام ندامت از کرده شان مدعی شدند تنها در یکی از سرقت ها شرکت کرده اند و آنجا نیز از ماجرای سرقت بیخبر بودند و فقط برای گذران اوقات فراغت سوار ماشین دو متهم مرد پرونده شده بودند. 

گفتنی است هر دو متهم در اختیار اداره یازدهم آگاهی تهران قرار گرفتند تا تحقیقات در این زمینه تکمیل شود.

 

ادامه مطلب...